به گزارش فارس، محمدحسن اسدی روز دوشنبه در این باره افزود: بهمنظور دسترسی به نقاط مرکزی شهر و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) لایحه احداث و توسعه خط ۴ مترو با حضور برخی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در محل حرم مطهر شاهچراغ(ع) بررسی شد.
وی ادامه داد: در این خصوص مقرر شد خط ۴ مترو از خیابان رازی در بولوار مدرس به سمت میدان دفاع مقدس و از این مسیر به سمت سه مقصد بلوار سیبویه، چهارراه گمرک، خیابان نادر و بلوار استقلال تحت عنوان فاز یک خط ۴ مترو پیشنهاد شود.
او خاطرنشان کرد: برآورد تقریبی این پروژه ۹۰ هزار میلیارد ریال است که در قدم بعدی پروژه شهرداری برابر ضوابط و مقررات آییننامه مالی باید انتخاب پیمانکار را در دستور کار قرار دهد.
شهردار کلانشهر شیراز اضافه کرد: این لایحه یک تبصره دارد که در این راستا شورا باید این اجازه را به شهرداری بدهد که از منابع داخلی خود در محل ایستگاه رازی که توقفگاه و ورودی دستگاه تی بی ام(حفاری) به مبلغ هشت هزار میلیارد ریال است، اقدام کند.
اسدی در ادامه گفت: سفر قریبالوقوع ریاست جمهوری به استان فارس و شهر شیراز و تأکید استاندار و نماینده ولیفقیه و امامجمعه شیراز و نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تسریع در موافقت با این طرح پیشنهادی است.
وی اظهار کرد: این منطقه از شهر نیاز به یک ابتکار و تصمیم برای توسعه خط مترو دارد و با توجه به اینکه مطالعات اولیه شهرداری برای خط ۴ پیشبینیشده است، این خط یکی از خطوطی است که اجرای آن بهعنوان یک ضرورت و در جهت رفع نیاز شهروندان در حوزه حملونقل ریلی پیشنهادشده است.
به گفته شهردار شیراز لایحه ساخت خط چهار مترو این شهر با رأی ۱۲ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به تصویب رسیده که در ماده واحده آن به شهرداری شیراز اجازه داده شد نسبت به عقد قرارداد و اجرای تونل آنتنی جهت اتصال خط یک متروی شیراز به حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بافت تاریخی و تجاری برابر ضوابط و مقررات جاری و عمومی و آئیننامه مالی و معاملات شهرداری به مبلغ تقریبی هشت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اقدام کند.
نظر شما